Kymmenes Suomen suunnistamismestaruus ratkaistiin Hämeenkyrössä. Reitti oli sijoitettu vaihtelevaan korpimaastoon ja pari tarkastusasemaa tuotti kiintopisteiden puutteessa hieman vaikeuksia ja aiheutti kilpailussa yllätyksiä. (Helsingin Sanomat 1.10.1945)
Epilän Esa järjesti SM-kilpailut 1945 Hämeenkyrön Laitilassa. Kokoontuminen oli Tampereen asemalla, josta kilpailujuna kuljetti osanottajat Siuroon. Sieltä matkaa jatkettiin Kyrö Oy:n omistaman hinaajan vetämässä lotjassa kilpailukeskuksen rantaan saakka. Ratamestarina oli Matti Vuoristo. Kartta oli venäläinen topografiakartta, josta löytyi paljon puutteita. Niinpä Aimo Simola ja Matti Vuoristo kävivät lukuisat kerrat polkupyörillään Hämeenkyrössä parantelemassa karttaa. Heillä oli mukanaan 50 m naru, jolla he mittasivat järvet ja suot kohdalleen. (EE 50v-historiikki 1934-1984)
Kymmenes Suomen suunnistamismestaruus ratkaistiin Hämeenkyrössä. Reitti oli sijoitettu vaihtelevaan korpimaastoon ja pari tarkastusasemaa tuotti kiintopisteiden puutteessa hieman vaikeuksia ja aiheutti kilpailussa yllätyksiä. (Helsingin Sanomat 1.10.1945)
Epilän Esa järjesti SM-kilpailut 1945 Hämeenkyrön Laitilassa. Kokoontuminen oli Tampereen asemalla, josta kilpailujuna kuljetti osanottajat Siuroon. Sieltä matkaa jatkettiin Kyrö Oy:n omistaman hinaajan vetämässä lotjassa kilpailukeskuksen rantaan saakka. Ratamestarina oli Matti Vuoristo. Kartta oli venäläinen topografiakartta, josta löytyi paljon puutteita. Niinpä Aimo Simola ja Matti Vuoristo kävivät lukuisat kerrat polkupyörillään Hämeenkyrössä parantelemassa karttaa. Heillä oli mukanaan 50 m naru, jolla he mittasivat järvet ja suot kohdalleen. (EE 50v-historiikki 1934-1984)