Viestisuunnistamisen SM-kilpailu 1945 pidettiin 21.10.1945. Kilpailun järjestelystä vastasi Kouvolan Hiihtoseura. Valitettavasti kilpailun järjestelyssä sattui parikin karkeata asemien sijoitusvirhettä, joiden vuoksi SSL:n johtokunta paikan päällä julisti kilpailun mestaruuskilpailuna mitättömäksi ja siirsi sen keväällä uusittavaksi.
Suunnistamisen 1945 SM-viestin uusinta pidettiin seuraavana keväänä 19.5.1946 Riihimäen Kiskon järjestämänä. Ratamestarina toimi R. Pallasvuo, jonka laatima reitti oli 31 km; välitaipaleet 11-9-11 km. Rata oli onnistunut ja maasto kohtalaisen helppoa, joskin sade koko ajan haittasi. Lähtö tapahtui kahdessa erässä, ensimmäisessä 55 joukkuetta ja loput puolisen tuntia myöhemmin. (Rasti 1945-1946, s. 80-81).
SM-viestisuunnistaminen ei ratkennut. Karttana oli suomalainen vanha topografi 1:50 000. Lähtö oli Valkealan Mannarissa ja maali oli kauppalan urheilukentällä. Ensimmäisen osuuden 1. asema oli 150 m liiaksi etelässä. Kolmannella osuudella asema oli väärässä paikassa n. 175 m. Kilpailu muutettiin kansalliseksi kilpailuksi. (Helsingin Sanomat 22.10.1945).
Riihimäen Kisko järjesti vuoden 1945 SM-viestin Karangan maastossa 7 km Riihimäestä pohjoiseen. Kilpailujen ratamestarina toimi R. Pallasvuo. Karttana suomalainen topografikartta 1:30 000. Se piti hyvin paikkansa ja kun rata muuten oli hyvin laadittu, muodostui kilpailusta oikein hyvä. Suunnistajien todelliset kyvyt tulivat täten kyseeseen. (Helsingin Sanomat 20.5.1946).
Viestisuunnistamisen SM-kilpailu 1945 pidettiin 21.10.1945. Kilpailun järjestelystä vastasi Kouvolan Hiihtoseura. Valitettavasti kilpailun järjestelyssä sattui parikin karkeata asemien sijoitusvirhettä, joiden vuoksi SSL:n johtokunta paikan päällä julisti kilpailun mestaruuskilpailuna mitättömäksi ja siirsi sen keväällä uusittavaksi.
Suunnistamisen 1945 SM-viestin uusinta pidettiin seuraavana keväänä 19.5.1946 Riihimäen Kiskon järjestämänä. Ratamestarina toimi R. Pallasvuo, jonka laatima reitti oli 31 km; välitaipaleet 11-9-11 km. Rata oli onnistunut ja maasto kohtalaisen helppoa, joskin sade koko ajan haittasi. Lähtö tapahtui kahdessa erässä, ensimmäisessä 55 joukkuetta ja loput puolisen tuntia myöhemmin. (Rasti 1945-1946, s. 80-81).
SM-viestisuunnistaminen ei ratkennut. Karttana oli suomalainen vanha topografi 1:50 000. Lähtö oli Valkealan Mannarissa ja maali oli kauppalan urheilukentällä. Ensimmäisen osuuden 1. asema oli 150 m liiaksi etelässä. Kolmannella osuudella asema oli väärässä paikassa n. 175 m. Kilpailu muutettiin kansalliseksi kilpailuksi. (Helsingin Sanomat 22.10.1945).
Riihimäen Kisko järjesti vuoden 1945 SM-viestin Karangan maastossa 7 km Riihimäestä pohjoiseen. Kilpailujen ratamestarina toimi R. Pallasvuo. Karttana suomalainen topografikartta 1:30 000. Se piti hyvin paikkansa ja kun rata muuten oli hyvin laadittu, muodostui kilpailusta oikein hyvä. Suunnistajien todelliset kyvyt tulivat täten kyseeseen. (Helsingin Sanomat 20.5.1946).